Macierewicz, 10.05.2017

 

NIK zajmie się resortem Macierewicza. „Za” był nawet PiS. „Nie chcą za niego umierać”

Tomasz Setta, 10.05.2017

Minister obrony Antoni Macierewicz

Minister obrony Antoni Macierewicz (Fot. Sławomir Kamiński / Agencja Gazeta)

Sejmowa komisja obrony poparła wniosek Platformy Obywatelskiej, by NIK zbadał m.in. sprawę zakupu nowych samolotów dla VIP-ów przez MON. Co ciekawe, zagłosowali za tym nawet posłowie… PiS.
O rezultacie prac komisji poinformował w środę na Twitterze Tomasz Siemoniak (PO). – Pierwszy raz w tej kadencji komisja obrony narodowej uwzględniła wnioski opozycji. Myślę, że to moment zupełnie przełomowy. Jeszcze dwa miesiące temu to było nie do pomyślenia – komentuje w rozmowie z Gazeta.pl były minister obrony narodowej.

Część posłów PiS poparła nasze wnioski o kontrole NIK: 1. Ochrona tajemnic w MON 2. Pozyskanie samolotów VIP przez MON. Wnioski przeszły!

Jak wyjaśnia, na wniosek posłów Najwyższa Izba Kontroli zajmie się dwoma kwestiami: ochroną informacji niejawnych w Ministerstwie Obrony Narodowej oraz sprawą zakupu przez MON nowych – małych i średnich – samolotów dla VIP-ów.

Część posłów PiS zagłosowało „za”, z całą świadomością, że to mocne uderzenie w Antoniego Macierewicza

- tłumaczy Siemoniak. Dodał, że pierwsza sprawa ma dotyczyć m.in. udziału Wacława Berczyńskiego – byłego już szefa podkomisji smoleńskiej – w zerwaniu negocjacji dotyczących zakupu śmigłowców typu caracal. W jednym z wywiadów Berczyński przyznał, że to on je „wykończył”.

Siemoniak powiedział w rozmowie z nami, że wnioski PO poparł m.in. sam szef komisji obrony, Michał Jach z PiS. – On jest silnie związany z Joachimem Brudzińskim. To mocny sygnał, że oni nie chcą umierać za Macierewicza – ocenia były wicepremier.

Samoloty dla VIP-ów

Pod koniec marca – rzutem na taśmę – Inspektorat Uzbrojenia MON i amerykański koncern Boeing podpisały bez przetargu umowę opiewającą na kwotę ok. 523 mln dolarów (2 mld zł) netto. Kontrakt ten przewiduje, że do Polski trafią wkrótce trzy samoloty średniej wielkości B737 do przewozu VIP-ów. Będą to dwie nowe maszyny i jedna używana.

Tymczasem wspominany już Wacław Berczyński w przeszłości pracował dla Boeinga przez przeszło 21 lat. Dodatkowo, zakończenie wcześniejszego przetargu na zakup nowych samolotów dla VIP-ów podważyła Krajowa Izba Odwoławcza.

Kadrowe trzęsienie ziemi w polskiej armii. Dochodzi do kolejnych dymisji, prezydent zachowuje spokój


http://www.gazeta.tv/plej/19,150682,21500927,video.html

gazeta.pl

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.